http://www.shopiq.ro/index.php/ro/blog/articole
Cateva motive pentru a-ti deschide un magazin online, avand deja unul traditional
http://www.shopiq.ro/index.php/ro/blog/articole/cateva-motive-pentru-a-ti-deschide-un-magazin-online--avand-deja-unul-traditional--35
Sun, 29 Jan 2012 10:30:57 +0200ShopIQ: Cateva motive pentru a-ti deschide un magazin online, avand deja unul traditional<p>Decizia de a deschide un magazin online nu este intotdeauna complicata si greu de luat, mai ales in conditiile in care detii deja un business de vanzari bazat pe magazine traditionale. In acest articol voi arata ca daca vinzi deja prin metode traditionale, poti incepe sa vinzi si online, cu costuri foarte mici, bazandu-te pe resursele pe care le ai deja.</p>
<p>Bineinteles, folosind doar resursele existente, rezultatele nu vor veni imediat ci probabil in 6-12 luni sau chiar mai tarziu, pentru ca va dura pana cand magazinul va fi indexat de motoarele de cautare astfel incat acesta sa poata fi gasit usor la cautari. Daca vrei sa grabesti lucrurile si iti permiti financiar, poti oricand sa investi in promovare si publicitate online.</p>Evaluarea unui magazin electronic pentru cumparare
http://www.shopiq.ro/index.php/ro/blog/articole/evaluarea-unui-magazin-electronic-pentru-cumparare--34
Wed, 25 Jan 2012 14:03:59 +0200ShopIQ: Evaluarea unui magazin electronic pentru cumparare<p>Vrei sa cumperi un <strong>magazin electronic</strong> deja functional online sau vrei sa-ti evaluezi propriul <strong>magazin electronic</strong> pentru a lua decizii de viitor? Iata o scurta lista cu principalele elemente pe care ar trebui sa le analizezi:</p>
<ul>
<li>Analiza stocurilor</li>
<li>Analiza comenzilor de vanzare</li>
<li>Analiza eficientei angajatilor</li>
<li>Analiza surselor de trafic</li>
<li>Analiza ratei de raspuns la <a href="../../../aplicatii/newsletter">newsletter</a></li>
<li>Analiza dependentei de persoane cheie</li>
<li>Analiza sezonalitatii produselor</li>
<li>Documentare fluxuri</li>
</ul>
<p>Cititi articolul pentru o prezentare mai detaliata</p>Cum abordez problema stocului intr-un magazin online ?
http://www.shopiq.ro/index.php/ro/blog/articole/cum-abordez-problema-stocului-intr-un-magazin-online---33
Tue, 24 Jan 2012 13:12:26 +0200ShopIQ: Cum abordez problema stocului intr-un magazin online ?<p>Vrei sa-ti deschizi un magazin online si te lovesti de problema stocului. Iti vin in minte o serie de intrebari legate de modul in care trebuie sa abordezi aceasta problema:</p>
<p>1. Sa tin <strong>stoc propriu </strong>de produse ? Nu este prea scump ? Detin spatiul necesar propice depozitarii ?<br />2. Sa ma bazez pe <strong>stocul la furnizor</strong> ? Pot fi sigur ca daca vreau un produs, la un moment dat, il pot obtine usor ?</p>
<p>Niciuna dintre cele 2 situatii identificate mai sus nu este perfecta. Fiecare dintre ele poate fi mai buna sau mai proasta decat cealalta, in functie de factorii interni sau externi care actioneaza asupra business-ului....</p>Calitatile pe care trebuie sa le aiba un magazin virtual. Cum aleg solutia de magazin online ?
http://www.shopiq.ro/index.php/ro/blog/articole/calitatile-pe-care-trebuie-sa-le-aiba-un-magazin-virtual--cum-aleg-solutia-de-magazin-online---32
Mon, 19 Sep 2011 11:01:41 +0300ShopIQ: Calitatile pe care trebuie sa le aiba un magazin virtual. Cum aleg solutia de magazin online ?<p>Orice afacere de vanzari online este sustinuta de un soft special conceput pentru magazine online. In principiu, decizia care stabileste cu ce platforma software de comert electronic vei merge mai departe trebuie sa vina in urma unei analize in detaliu a ofertelor primite de la diverse firme din domeniu. Decizia folosirii unei anume solutii de comert electronic nu trebui sa fie bazata doar pe factorul pret. Este total gresita aceasta abordare simplista. Sunt foarte multi care au invadat web-ul si spun ca iti fac un magazin virtual pentru doar 100 euro.</p>
<p>Imainte de a lua decizia cu ce soft vei merge mai departe, ar trebui sa-ti o pui o serie de intrebari, atat din postura administratorului / al detinatorului afacerii, cat si a clientului / vizitatorului:</p>Administrare si organizare magazin virtual, catalog de produse online
http://www.shopiq.ro/index.php/ro/blog/articole/administrare-si-organizare-magazin-virtual--catalog-de-produse-online--31
Sun, 18 Sep 2011 20:25:27 +0300ShopIQ: Administrare si organizare magazin virtual, catalog de produse online<p>Foarte important pentru un magazin virtual de succes este modul cum il pornesti. Un rol esential in acest sens il reprezinta evaluarea corecta a produselor si organizarea acestora inca de la inceput.</p>
<p>Daca definirea de branduri (producatori) nu este un lucru foarte complicat, organizarea structurii de categorii este esentiala si necesita o analiza foarte atenta. Acesta analiza trebuie sa se faca bine inca de la inceput deoarece produsele trebuiesc prezentate intr-un mod clar si relevant pentru vizitatori, acestia trebuind sa ajunga foarte usor la produsele cautate.</p>Cum imi deschid propriul magazin online? 8 pasi esentiali pentru un business online
http://www.shopiq.ro/index.php/ro/blog/articole/cum-imi-deschid-propriul-magazin-online-8-pasi-esentiali-pentru-un-business-online--29
Thu, 01 Sep 2011 13:49:30 +0300ShopIQ: Cum imi deschid propriul magazin online? 8 pasi esentiali pentru un business online<p>Atunci cand decizi sa-ti faci propriul magazin online (magazin virtual) cauti raspunsuri pentru o serie de intrebari legate atat de aspectul legal cat si de deciziile tehnice pe care trebuie sa le iei.</p>
<p>In aces articol voi incerca sa detaliez, pe pasi, fiecare element pe care trebuie sa il ai in vedere atunci cand deschizi un magazin virtual, incercand astfel sa trecem in revista tot ce inseamna si tot ce implica comertul online.</p>
<p>Voi presupune ca odata ce a fost luata decizia de a deschide un magazin online, deja ti-ai facut un studiu de piata pentru a afla detalii despre concurenta, preturi, clienti si furnizori. Vom detalia doar aspectul tehnic legat de ceea ce trebuie facut pentru a deschide magazinul online.</p>
<p>La fel ca si pentru un magazin fizic (conventional), trebuie mai intai sa-ti definesti baza legala. Asadar:</p>A fost lansata a 2-a versiune a platformei de comert electronic ShopIQ
http://www.shopiq.ro/index.php/ro/blog/articole/a-fost-lansata-a-2-a-versiune-a-platformei-de-comert-electronic-shopiq--28
Mon, 04 Apr 2011 11:25:29 +0300ShopIQ: A fost lansata a 2-a versiune a platformei de comert electronic ShopIQ<p>Din data de 31.03.2011 ShopIQ dispune de o serie de functionalitati, suplimentare sau imbunatatite fata de cele din versiunea anterioara. Acum platforma ShopIQ este mult mai flexibila, configurabila si adaptabila oricarui tip de afacere de vanzari online, indiferent de domeniul in care aceasta activeaza.</p>
<p>Aceasta platforma poate fi utilizata in aceeasi masura, atat pentru realizarea de magazine virtuale simple, cu putine produse, cat si in realizarea de magazine complexe, cu zeci de mii de produse, unde efortul de intretinere a acestora devine foarte costisitor.</p>Legi si reglementari privind publicitatea online
http://www.shopiq.ro/index.php/ro/blog/articole/legi-si-reglementari-privind-publicitatea-online--27
Mon, 03 Jan 2011 14:36:04 +0200ShopIQ: Legi si reglementari privind publicitatea online<p>Lista urmatoare include principalele legi ce reglementeaza publicitatea online:</p>
<ul>
<li>Legea nr. 158 din 2008 privind publicitatea inselatoare si publicitatea comparativa</li>
<li>Legea nr. 148 din 26/07/2000 privind publicitatea</li>
<li>Legea nr. 457 din 01/11/2004 privind publicitatea si sponsorizarea pentru produsele din tutun</li>
<li>Alte acte normative care cuprind referiri la spam (mesaje comerciale nesolicitate)</li>
</ul>Magazin virtual sau magazin clasic ?
http://www.shopiq.ro/index.php/ro/blog/articole/magazin-virtual-sau-magazin-clasic---26
Sun, 28 Nov 2010 14:29:46 +0200ShopIQ: Magazin virtual sau magazin clasic ?<p>Este demonstrat faptul ca afacerile in cadrul comertului online aduc un ROI (Return of Investment) mai bun comparativ cu afacerile din comertul clasic cu magazine de desfacere. Principiul care sta la baza comertului elecronic se numeste "Coada lunga". Aceasta spune ca cererea pentru produsele nepopulare, care nu sunt disponibile in magazinele traditionale, este probabil la fel de mare ca si pentru celelalte produse. Magazinele online reprezinta astfel un "showroom" nelimitat ca spatiu, deschise non-stop, unde nu se mai pune problema costurilor de raft sau a stocului.</p>Legi si reglementari privind platile electronice
http://www.shopiq.ro/index.php/ro/blog/articole/legi-si-reglementari-privind-platile-electronice--24
Tue, 02 Nov 2010 17:20:07 +0200ShopIQ: Legi si reglementari privind platile electronice<p>Lista urmatoare include principalele legi ce reglementeaza platile electronice in Romania:</p>
<ul>
<li><strong><a href="http://www.legi-internet.ro/legislatie-itc/plati-electronice/regulament-bnr-62006-privind-emiterea-si-utilizarea-instrumentelor-de-plata-electronica-si-relatiile-dintre-participantii-la-tranzactiile-cu-aceste-instrumente.html"><span style="color: #000080;">Regulamentul BNR nr. 6 din 11/10/2006</span></a></strong> privind emiterea si utilizarea instrumentelor de plata electronica si relatiile dintre participantii la tranzactiile cu aceste instrumente</li>
<li>OU nr. 99 din 6/12/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului - <a href="http://www.legi-internet.ro/legislatie-itc/plati-electronice/prevederi-normative-moneda-electronice.html" target="_top"><span style="color: #1616a0;">Titlu IV: Institutii emitente de moneda electronica</span></a> (<em>Conform OUG nr. 26/2010, prevederile acestui Titlu se abroga incepand cu data de 30/04/2011).</em></li>
<li><a href="http://www.legi-internet.ro/legislatie-itc/plati-electronice/ordin-mcti-3892007-ebanking.html" target="_top"><span style="color: #1616a0;"><strong>O<span style="color: #000080;">rdinul MCTI nr. 389 din 27/06/2007</span></strong></span></a><span style="color: #000080;"> p</span>rivind procedura de avizare a instrumentelor de plata cu acces la distanta, de tipul aplicatiilor internet-banking, home-banking sau mobile-banking (abroga <a href="http://www.legi-internet.ro/legislatie-itc/plati-electronice/ordin-privind-procedura-de-avizare-a-instrumentelor-de-plata-cu-acces-la-distanta-de-tipul-aplicatiilor-internet-banking-home-banking-sau-mobile-banking.html" target="_top"><span style="color: #1616a0;">Ordinul MCTI 218/2004</span></a>) <br /><strong>(<em>Publicat in Monitorul Oficial cu numarul 485 din data de 19/07/2007)</em></strong></li>
</ul>