Activitatea magazinelor online este conditionata de cateva Legi si reglementari privind comertul electronic in Romania. De aici se pot extrage prevederile referitoare la obligatiile pe care trebuie sa le respecte comerciantul inainte, in timpul si dupa primirea comenzii sau contractului de la client.

Obligatii ale comerciantului, inainte sau timpul incheierii contractului sau comenzii: comerciantul tebuie sa pune la dispozitia clinetilor in mod gratuit, urmatoarelor informatii:

  • datele de identificare si de contact ale comerciantului;
  • caracteristicile de baza ale produselor sau serviciilor cerute de catre client, precum si informatii privind service-ul si garantiile oferite;
  • pretul de vanzare si toate taxele aplicabile (daca este cazul), avand precizarea "taxele legale incluse";
  • conditiile pentru obtinerea reducerilor, premiilor sau cadourilor, precum si conditiile de participare si regulamentul campaniilor promotionale;
  • trebuie sa specifice modalitatile de plata, de livrare sau prestare si orice alte conditii aplicabile comenzii;
  • trebuie sa mentioneze termenul limita de executare a serviciilor sau de livrare a produselor din comanda;
  • dreptul si conditiile de anulare unilaterala a contractului sau comenzii;
  • sa informeze despre indisponibilitatea produsului si conditiile de rambursare a pretului;
  • orice alte conditii impuse prin dispozitiile legale in vigoare.

Obligatii ale comerciantului, dupa primirea comenzii:

  • trimiterea unei dovezi, de primire a comenzii ,fara intarziere, prin posta electronica sau printr-un alt mijloc de comunicare similar, la adresa indicata de catre client;
  • confirmarea acceptarii ofertei, printr-un mijloc similar celui utilizat pentru trimiterea ofertei sau a acceptarii ofertei, cu conditia ca aceasta confirmare sa poata fi stocata si reprodusa de catre client.
  • indeplinirea obligatiilor din comanda acceptata in termen de maxim 30 de zile de la data comenzii, cu exceptia cazului in care partile au convenit alt termen.