Postat la
28-Nov-2010
ora
02:29 pm
de
[ShopIQ]
Este demonstrat faptul ca afacerile in cadrul comertului online aduc un ROI (Return of Investment) mai bun comparativ cu afacerile din comertul clasic cu magazine de desfacere. Principiul care sta la baza comertului elecronic se numeste "Coada lunga". Aceasta spune ca cererea pentru produsele nepopulare, care nu sunt disponibile in magazinele traditionale, este probabil la fel de mare ca si pentru celelalte produse. Magazinele online reprezinta astfel un "showroom" nelimitat ca spatiu, deschise non-stop, unde nu se mai pune problema costurilor de raft sau a stocului.

Graficul de mai sus reprezinta o curba standard a vanzarilor aplicabila in orice industrie, de la divertisment, la bunuri de larg consum. Partea rosie a curbei este reprezentata de produsele cele mai cautate, care pot fi vandute cu succes in magazinele traditionale, iar partea galbena a curbei este reprezentata de produsele cu cerere mai mica pe piata.
Termenul de coada lunga se refera in special la partea galbena a vanzarilor din grafic, care arata ca vanzarile pot fi consistent imbunatatite prin vanzarea produselor de nisa.