Postat la
01-Sep-2011
ora
01:49 pm
de
[ShopIQ]
Atunci cand decizi sa-ti faci propriul magazin online (magazin virtual) cauti raspunsuri pentru o serie de intrebari legate atat de aspectul legal cat si de deciziile tehnice pe care trebuie sa le iei.
In aces articol voi incerca sa detaliez, pe pasi, fiecare element pe care trebuie sa il ai in vedere atunci cand deschizi un magazin virtual, incercand astfel sa trecem in revista tot ce inseamna si tot ce implica comertul online.
Voi presupune ca odata ce a fost luata decizia de a deschide un magazin online, deja ti-ai facut un studiu de piata pentru a afla detalii despre concurenta, preturi, clienti si furnizori. Vom detalia doar aspectul tehnic legat de ceea ce trebuie facut pentru a deschide magazinul online.
La fel ca si pentru un magazin fizic (conventional), trebuie mai intai sa-ti definesti baza legala. Asadar:
Pasul 1. Deschidere firma
Consulta-te cu un avocat care se ocupa de infiintari firme si vezi toate detaliile birocratice care trebuiesc urmate. Mentionez doar ca in statutul firmei va trebuie sa alegi ca obiectiv de activitate comertul si eventual importul daca vrei sa vinzi produse importate direct de la producatorii din afara tarii. Numele firmei nu e necesar sa aiba legatura cu obiectul de activitate al firmei.
Pasul 2. Alegere nume de domeniu
In functie de piata de desfacere careia i te adresezi, trebuie sa decizi in ce clasa de domenii va fi magazinul tau. Daca te adresezi pietei romanesti si site-ul web este limba romana, cumpara un domeniu cu extensia .ro, altfel daca te adresezi pietei externe, cumpara un domeniu cu extensia .com.
Numele de domeniu este adresa web la care va fi gasit magazinul tau online. Este bine sa cauti un nume cat mai scurt si cat mai simplu de retinut. In cazul in care acesta este compus din doua cuvinte este bine sa le separi cucaracterul "-".
Pentru a vedea daca domeniul ales este disponibil, foloseste uneltele puse la dispozitie de firmele de hosting sau de rotld.
Pasul 3. Alege softul de magazin online
Fiind vorba despre o afacere in care investesti o suma de bani pe care vei vrea sa ii recuperezi rapid si apoi sa si castigi, trebuie sa apelezi la cineva cu experienta, care iti poate oferi garantii reale ca afacerea ta va fi promovata foarte bine. Va trebui deci sa apelezi la o firma specializata in crearea de magazine online.
Vei trimite cereri de oferte care companiile specializate. Aceastea iti vor trimite oferte comerciala pentru viitorul magazin. Trebuie sa ai grija ca ofertele sa includa atat softul (care sa contiona toate functionalitatile necesare), cat si partea de web design.
Probabil ca printre ofertele pe care le vei primi vor fi si unele care iti vor promite ca facc magazinul online cu 100 - 200 euro, sau si mai putin. Daca vrei sa castigi din magazinul tau online este bine sa alegi o firma de profesionisti, care stiu ce fac, chiar daca pretul este mai mare, altfel risti sa omori afacerea chiar de la inceput.
Pasul 4. Alege pachetul de gazduire
Existenta oricarui site, in speta magazin virtual, presupune un soft care sa ruleze pe un server. Pachetul de gazduire trebuie sa corespunda din punct de vedere tehnic cu necesarul softului de magazin online folosit: performanta hardware, software necesar, stabilitate, securitate. E bine sa va sfatuiti cu firma care va va crea magazinul online, in cazul in care nu sunteti sigur ce functionalitati are nevoie. In general ei va vor oferi fie un pachet de hosting, fie va vor indruma catre firmele care pot oferi ceea ce aveti nevoie.
Pasul 5. Crearea propriu-zisa a magazinului online
Daca ai batut palma cu o firma specializata in crearea de magazine online, odata ce domeniul a fost inregistrat, softul configurat si design-ul finalizat, va trebui facuta instalarea acesuia pentru ca magazinul sa fie disponibil online.
Tot acum trebuie stabilita structura de categorii a catalogului de produse .
Pasul 6. Optimizarea magazinului online
Odata creata structura magazinului virtual, vor trebui adaugate, in sursa paginilor web, cuvintele cheie si descrierile pe care te bazezi si prin care vrei sa fii regasit la cautari prin motoarele de cautare.
Este foarte importanta optimizarea in motoarele de cautare pentru ca acestea iti ofera vizibilitatea in web. Cu cat siteul tau raspunde mai bine la cautari, iar cautarile te vor aduce in prima pagina de rezultate, cu atat vei avea mai multi vizitatori, iar probabilitatea de cumpara din magazinul tau va fi mai mare.
Daca structura site-ului nu a fost optimizata de catre firma care ti l-a creat, va trebui sa apelezi tot la ei sau la o alta firma pentru optimizarea magazinului.
Pasul 7. Definire metode de livrare si plata
Trebuie gandite modalitatile prin care va veti onora comenzile venite din magazinului online.
Metoda cea mai simpla de livrare este expedierea coletelor prin intermediul Postei Romane sau al unui serviciu de Curierat rapid. In functie de volum, greutate si locatie vor exista unele costuri aplicate de firmele de transport. Va trebui sa luati legatura cu acestia pentru a vi se detalia tarifele si zonele in care acestea opereaza. In acest caz, plata se poate face simplu in sistem ramburs.
Daca onorati comenzi doar in orasul dvs. puteti distribui coletele personal, cu plata la livrare.
In cazul in care vreti sa primiti o garantie sau chiar plata integrala inainte de expedierea coletului, puteti opta pentru modalitatile de plata online sau transfer bancar clasic: E-commerce BRD, www.epayment.ro, PayPal, etc.
Pasul 8. Promovarea online a magazinului virtual
Odata ce magazinul online a fost finalizat si optimizarea SEO a fost facuta, urmatorul element necesar pentru a castiga clienti este promovarea. Fara de promovare, magazinul tau va fi disponibil dar nu va fi accesat. Este ca si cum ati deschide un magazin fizic in spatele unui gard inalt. Cu toate ca poarta e descuiata, nu stie nimeni ce e in spatele gardului, si nu intra nimeni.
Pentru promovare poti utiliza metodele clasice prin afise, pliante, ziare, spoturi radio, tv etc. dar, cea mai importanta e promovarea in mediul web, oarecum similara cu cea clasica doar ca pliantele si afisele vor fi inlocuite de bannere si link-uri spre magazinul tau.
Fara o promovare corespunzatoare, este ca si cum magazinul tau nu ar exista. Trebuie sa pui mare accent pe acest aspect si sa nu te zgarcesti cu bugetul.
Vrei propriul magazin online? Ti-l facem noi, folosind platforma ShopIQ !