Postat la
18-Sep-2011
ora
08:25 pm
de
[ShopIQ]
Foarte important pentru un magazin virtual de succes este modul cum il pornesti. Un rol esential il reprezinta evaluarea corecta a produselor si organizarea acestora inca de la inceput.
Daca definirea de branduri (producatori) nu este un lucru foarte complicat, organizarea structurii de categorii este esentiala si necesita o analiza foarte atenta. Aceasta analiza trebuie sa se faca bine inca de la inceput deoarece produsele trebuiesc prezentate intr-un mod clar si relevant pentru vizitatori, acestia trebuind sa ajunga foarte usor la produsele cautate.
Platforma de comert electronic ShopIQ dispune de sistem de navigare complex, bazat pe 2 elemente principale de organizare a produselor in catalog:
- organizare intr-o structura de categorii ierarhica, cu oricate niveluri de adancime
- origanizare dupa brand-uri (producatori)
Orice produs adaugat in catalogul de produse va avea asociate, in mod obligatoriu, o categorie si un brand.
Crearea structurii de categorii si subcategorii poate fi o sarcina dificila, de aceea trebuie gandita foarte bine inca de la inceput. Daca acest lucru nu este gandit bine de la bun inceput, atat administrarea cat si experienta vizitatorului pe site poate fi ingreunata.
Pentru a exemplifica modul in care se poate gandi o structura de catalog, sa ne gandim la urmatorul studiu de caz: sa ne imaginam ca vrem sa deschidem un magazin de pc-uri si componente.
Pasul 1: definim structura de categorii si subcategorii
Numele unei categorii trebuie sa descrie foarte bine tipul de produs care se va regasi in cadrul acesteia
Calculatoare
- Notebook/laptop
- Desktop
- Servere
- Periferice
Componente
- Memorii
- Harddisk-uri
- Placi de baza
- etc.
Pasul 2: definire branduri (producatori)
Acest pas este unul relativ simplu, fiecare produs apartinand unui brand. Daca intalnim totusi situatii in care nu putem sa asociem un produs niciunui brand, se va folosi brandul predefinit numit "Noname"
- Dell
- IMB
- Compaq
- etc...
Pasul 3: definirea de produse
Trebuie detaliat pe cat de mult posibil produsul prin completarea descrierii acestuia. Apoi se pot defini resursele acestuia: link-uri relevante, documente asociate, poze pentru galeria de foto. Un lucru esential este definirea parametrilor pe produse. Acestui lucru ii voi descrie insa intr-un articol viitor, fiind un lucru destul de important si totodata foarte complex.
Consultati specialistii ShopIQ pentru organizarea cea mai buna a structurii catalogului dumneavoastra.